Peningkatan Kemampuan Membaca Huruf Hijaiyah dengan Media Kartu Bergambar pada Kelompok A RA Al-Hidayah Kesamben
Abstract
This study aims to determine the ability to read hijaiyah letters in early childhood before using card media with hijaiyah letters, the ability to read hijayah letters for early childhood after using hijaiyah printed card media and the efforts to improve reading Al-hijaiyah letters using picture card media in early childhood group A RA Al-Hidayah. This research uses Classroom Action Research by using 2 cycles of stages with the stages of planning, implementing, observing and reflecting. The instruments in this study were observation and documentation. Data analysis used qualitative descriptive with an individual completeness formula of 65% and grade completeness 85%.
References
Bahri, Saiful KH. Pedoman Ilmu Tajwid. CV Mubarokah Toyyibah.
Departemen Agama RI. 2009.Al-Qur’an dan Terjemahnya. CV Media Fitrah Rabbani. H.597
Depdiknas,2010. Kumpulan pedoman pembelajaran taman kanak-kanak. Jakarta: Ditjen kemendiknas
Depdiknas. 2013. Kurikulum 2013. Jakarta: Depdiknas.
Indriana Dina. 2011. Ragam alat bantu media pembelajaran.2011
LPPM STITMA Tuban. 2019. Pedoman Penulisan Skripsi dan Karya Ilmiah. Tuban: TimPenyusun.
Muslich, Masnur. (2014). Melaksanakan PTK Itu Mudah. Jakarta: Bumi Aksara.
Nurbiana Dhieni, dkk. 2009 Metode Pengembangan Bahasa: Jakarta, Universitas Terbuka
Suhaemi musrap. Ilmu Tajwid belajar membaca Al-Qur’an: Surabaya, Karya Utama
Sumartono, Sri Setiani. 2007. Permainan kreatif untuk anak usia dini. Jakarta: Gramedia majalah
Sumartono,2007. Permainan kreatif untuk anak usia dini. Jakarta: Gramedia majalah
Suyadi.2017. Konsep Dasar PAUD.Bandung: PT Remaja rosdakarya Kurikulum RA/BA/TA, Direktoriat Jendral Pendidikan Islam Direktoriat Pendidikan Madrasah 2011